Monday, May 04, 2009

Grillning

Andreas och Linus blåser för allt vad tyget håller för att få fyr på elden.
Vilka grillmästare!?!

En leende Marika.

Andreas njuter i solskenet.

Jag sitter nöjt tillbakalutad i solen med ett glas vitt vin i handen.

Min snygga lillebror!

Mumsig tomat- och mozzarellasallad.

Långledigt i hela fyra dagar och ett kalasväder med strålande sol och värme. Kan det bli bättre!?! Både valborg och första maj firades med min bror Linus och hans Marika. Det blev grillning, gott vin, djupa samtal och lite sällskapsspel. Min käre bror försökte övertala mig till att vi skulle leka charader men där går gränsen. Jag är allergisk mot charader. Kan det ha något att göra med att mamma och moster G skämte ut sig (och mig) inför ett gammalt ex till mig när jag var i tonåren när de fick för sig att de skulle leka charader? Jag vet inte. Traumatiskt var det i alla fall. I helgen var min moster Inger och kusin Kim med man och barn här på besök från mörka Värmland. Vi hann med att umgås en hel del. På lördagen var vi på utflykt till Mariefred och hade en underbar dag i solskenet (bilder kommer senare). Ikväll har jag sytt på Matildas studentklänning som jag håller på att sy, på onsdag kommer hon för provning nummer två. Spännande värre...

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho