Tuesday, April 28, 2009

Utsikt från mitt arbetsrum


Detta blommande träd har jag precis utanför fönstret i mitt arbetsrum på jobbet. Förutom den tråkiga och fula men nyttiga konteinern som står nedanför gillar jag utsikten. I fjärran har jag stans enda slalombacke (nu utan snö). Vid lunchtid kommer alla elever från låg- och mellanstadiet som är hungriga som vargar. När de är mätta och belåtna kommer de rusande förbi åt andra hållet ivriga att utnyttja varenda minut som är kvar av rasten. Ser jag några elever som busar eller bråkar knackar jag argt på rutan och lyfter ett varningens finger. Det brukar räcka och så lommar de iväg vidare, sura över lärarens hökblick....

4 comments:

Linda said...

Vad fint träd! Vi har ett likadant vid vår balkong, det är synd bara att det inte blommar längre än vad det gör...

Men du! Vad har du för skit på rutan ;-)
Kram Linda

Stjärnor & Champagne said...

Haha du omger dig av respekt. Det är rätt på dom bara...Härligt träd utanför ditt fönster, containern blundar vi för.

Kram Anne

Petra said...

Åh, vilken underbar utsikt! SÅ inspirerande!!

Fröken L said...

Linda R: Ja, nu är det redan överblommat. men det var fint så länge det varade. Jag vet inte vad det är för skit. Jag får ta och tvätta rutan. =)

Anne: Japp, jag är på dem så fort jag kan!!! Vilken container? Den har jag redan förträngt!

Petra: Ja, jag gillar min utsikt. Perfekt för att låta blicken vila på när rättningen blir för tråkig.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho