Tuesday, June 02, 2009

Det är mycke´nu.....


Jag har inte försvunnit från jordens yta, det är bara lite mycke´nu. Min dator hemma är trasig, vet ej vad det är för fel. Jag försöker stjäla lite tid vid den andra datorn men jag har tuff konkurrens från min kära sambo och min underbara son. På jobbet är det mer eller mindre kaos. det är slutet av terminen, eleverna har stängt av och har bara sommarlovet i sikte. Betygen ska vara satta i morgon klockan 12.00 och jag har fortfarande lite rättning kvar att göra. Elevernas saker ska organiseras så att jag kan lämna över till den lärare som tar vid i höst. Mina saker ska sorteras och arbetsrummet ska tömmas. Samtidigt har jag två studentklänningar som ska vara klara till på lördag så symaskinen går för högtryck. Behöver jag säga att det ska bli skönt med sommarlov? Jag ser fram emot mitt nya jobb till hösten men samtidigt är jag ledsen att behöva lämna mina underbara kollegor och mina fantastiska elever. Jag gråter inombords och förbereder mig så gott det går inför avslutningen och sista dagen. Nej, nu ska jag ta tag i den sista rättningen och sen är det dags att rusa hem till symaskinen.
Hoppas ni har en bra tisdag!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho