Sunday, August 23, 2009

Hallå!

5.52-tåget i torsdags. Metro håller mig sällskap och vaken.

Det har varit tyst här på bloggen på sista tiden. Jag har helt enkelt inte haft ork att titta in och skriva och inte heller svara på kommentarer eller läsa andra bloggar. Nya jobbet tar på krafterna. Nya kollegor, nya elever och ett helt nytt arbetssätt att sätta sig in i. Dessutom pendlar jag nu, så restiden blir ca 50 minuter enkel resa istället för 15 minuter som tidigare. Cykel, tåg och buss (eller promenad beroende på hur trött eller stressad jag är). När jag börjar klockan 8 åker jag med 7.06-tåget och börjar jag 7 blir det 5.52-tåget. Stackars mig, jag som är så morgontrött!!! Jag spar i alla fall in lite tid genom att äta min frukost på tåget. Trots tröttheten tror jag att nya jobbet kommer att falla mig i smaken. Kollegorna är trevliga och stöttande och eleverna gulliga om än lite pratiga. Nu gäller det bara att komma in i rutinerna, så faller nog alla bitar på plats. Helgen har varit lugn och bara inställd på att samla kraft. Nu ska jag lägga mig och läsa och snart sova så att jag orkar gå upp när klockan ringer imorgon bitti....

3 comments:

Unknown said...

Jag tror det kommer att gå bra! Lycka till! Alltid segt i början.. kram

Anonymous said...

5.52! Fy farao! Jag vet ju hur morgontrött du är och är själv likadan! Lider med dig... =P
Skönt att höra att allting verkar bra! KRAM!

Petra said...

Hua, jag förstår dig! Jag kliver upp 04.45 de dagar jag pendlar till Stockholm. Brrr...

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho