Saturday, September 05, 2009

Tillbaka i rutan

Nu är jag tillbaka i rutan igen. Olika orsaker har hållit mig borta från bloggandet. Största anledningen är mitt nya jobb som har tagit av mina krafter. 50 minuters pendlande enkel resa om dagen tar ut sin rätt. Jag börjar komma in i rutinerna nu och brukar äta frukost på tåget för att spara tid. Kollegorna är jätte trevliga och eleverna goa och glada (än så länge i varje fall). Första veckan med eleverna handlade mest om olika aktiviteter med klassen, så som film, tipspromenad, lekar, bad och äventyrsbana. Vi hade tur med vädret alla dagar utom den dagen vi spelade brännboll. Men klassen spelade i regnet som öste ner utan ett enda klagande. Alla var glada men våta. I måndags började lektionerna, sen hade jag oturen att bli sjuk och har varit hemma och kurerat mig hela veckan. Nu är jag på benen igen, frisk om än lite matt fortfarande. Idag har jag varit förbi min vän Anna på Boroom och handlat en fin sidenkudde i lila från Mimou och ny diskmedlespump och tvålpump i svart från Cult Design. De gamla i vitt gick av oförklarlig anledning sönder här om dagen (jag arg, nej vaddå?). Nu Har Andreas slutat jobbet och vi ska åka till svärföräldrarna i Julita för övernattning och umgänge. Förhoppningsvis blir det en tur till svampskogen.

1 comment:

Susann said...

Kul att höra att det flyter på på jobbet och skönt att höra att du är frisk!
Det var ett tag sedan vi sågs och du saknas på jobbet! =D
Trevlig helg!

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho