Thursday, October 08, 2009

Snart helg igen...


Snart, snart är det helg igen. En välbehövlig vila. Det har varit en fulltecknad vecka, med mycket att göra på jobbet. Igår hade vi personalmöte på kvällen och det var ingen idé att åka hem emellan. Vi var ute i ett friluftsområde och började med promenad i 2,5 km i våra team. Vi planerade medan vi motionerade. Efter det bjöds vi på lagad mat över öppen eld; viltkött, sallad och sås i pitabröd. Hur mumsigt som helst! Sen var det lite information om budget och verksamhetsplan. Tyvärr missade jag tåget med tio minuter och blev sittandes på stationen från 19.45-21.35. Jag drack kaffe, läste och var tvungen att lyssna på två onyktra fjortisar. Jätte skoj!!! Jag var hemma strax innan 22.30 och hade då varit hemifrån sedan halv sju på morgonen. Så idag har jag varit trött med andra ord. Illamåendet håller i sig och vill inte ge med sig. Byxorna är trånga och magen den växer. Vaknar flera gånger per natt och springer på toaletten. Fick reda på i måndags att en av mina jobbarkompisar också är gravid och ska ha tre veckor efter mig. Jätte skoj! Nu ska jag ta en dusch och krypa till kojs. Imorgon bitti blir det det tidiga tåget 5.52. Men det är ju fredag imorgon. Desto lättare att kliva upp....

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho