Thursday, November 12, 2009

Äntligen fredag

Mia Törnblom

Man är alltid lika glad när fredagen står för dörren. Ännu en arbetsvecka är avklarad och det är tid för familjemys och vila. Jag jobbar sent idag och är inte hemma förrän strax innan halv sju. men det gör ingenting. Jag är nästan färdig med veckans hög av omdömen, sen har jag bara min klass kvaratt skriva om i SO innan utvecklingssamtalen drar igång om två veckor. I onsdags hade jag bara sex elever av 24 i min klass, resten var sjuka. Igår var de uppe i tio, vi får se hur många de blir idag. På eftermiddagen har jag hemkunskap med 8:orna och vi ska laga en broccolisoppa med potatis och purjolök i som är jätte smarrig. Gruppen jag hade igår gillade den vilket är kul eftersom många inte är så förtjusta i broccoli. Vi har inte några speciella planer i helgen, kanske lite röjning på vinden. Men ikväll blir det fredagsmys med taccos och Idol. Igår kväll var jag på en helt fantstisk föreläsning med livscoachen Mia Törnblom. Teatern var fylld till sista plats, några fick till och med stå. Det slutade på över 430 personer. Föreläsningen höll på i två och en halv timme men tiden bara rusade förbi. Jag har nog aldrig mött en mer inspirerande människa, även om mycket av det hon säger är självklart. Har ni inte lyssnat på henne förrut, så ta chansen om ni får den. Ni kommer inte att ångra er! Jag skrattade så jag fick tårar i ögonen samtidigt som hon förmedlade viktiga och bra saker. Idag är min lillebror Olle med i en fotbollsturnering för alla 8:or och 9:or i stan med sin klass. Jag håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra. HEJA OLLE!!!Hoppas ni får en skön fredag!

2 comments:

Lex said...

Har oxå sett Mia Törnblom! Hon är helt underbar! Sån inspiratör! Ha det bra!

Susann said...

Skönt att du snart är klar med omdömena!
Hoppas du hade en bra helg! Själv var jag i Oslo i helgen! =D

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho