Tuesday, January 12, 2010

Åh hej vad det går...

Pontus flyger över ett hopp med pulkan.
(bilden är lite suddig)
Oliver på väg upp för backen med rosiga kinder.
Andreas och Pontus åker tillsammans.

Idag har jag varit hemma från jobbet och tillbringat den mesta av tiden i soffan. Hur tråkigt och frustrerande som helst. Igår var det full fart på jobbet hela dagen. Ingen rast och ingen ro. Nu är det hårdkörning under två veckor då vi ska klämma in en hel termins hemkunskap på två veckor. Denna vecka är det 9:orna och nästa vecka är det 8:orna. Jag jobbar bara fram till 10 februari innan jag slutar och går på mammaledighet. Eftersom det är svårt att få tag på hemkunskapslärare var detta en bra lösning. Gårdagen innebar högt tempo och få tillfällen till vila. 10-mackan och teet intogs på stående fot i hemkunskapssalen och lunchrasten uteblev helt då köket glömt att beställa vissa saker och jag blev tvungen att springa iväg och handla till eftermiddagsgruppen. På vägen hem från jobbet halkade jag till och sträckte mig i baksidan av skinkan plus att en analkande foglossning gjorde sig påmind. Detta resulterade i att jag inte kom upp ur sängen i morse. Jag kunde knappt stödja på vänster ben och hade fruktansvärt ont. Men med hjälp av mycket vila, vetekudden och värktabletter känns det mycket bättre nu. Jag klarade till och med av att ta en promenad till affären nu i kväll, dock i lugnt tempo. Så imorgon är det dags att jobba igen. Med 9:orna har vi arbetat med olika matkulturer hela förra terminen och fortsätter även denna vecka. I måndags lagade vi en rysk efterrätt, idag lagade de en indisk linsgryta, imorgon blir det en chilensk bön- och majsgryta och på torsdag en marockansk fiskgratäng. Jag tänkte lägga ut lite recept på här på bloggen så småningom för att dela med mig lite av vad vi gjort detta läsår. Både jag och eleverna tycker att det har varit hur kul och intressant som helst. Så länge frestar jag med lite bilder från helgen pulkaåkande då Andreas, Oliver och Olivers kompis Pontus susade ner för backen. Hoppas ni haft en bra dag!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho