Sunday, January 17, 2010

Lite av varje...

Bild: www.svd.se

Denna helg har verkligen varit lugn och skön och gått i familjens tecken. Det var välbehövligt efter förra veckans intensiva tempo på jobbet och allt strul med SJ. Tågen var inställda på grund av extrem kyla och de ersättningsbussar som sattes in var för få, kom ej i tid och tog evigheter på sig. Som tur var kunde jag åka bil en del med Johan som också pendlar så vissa dagar löste det sig okej. Fredagskvällen var välkommen och tillbringades tillsammans med Linus och Marika här hemma hos oss. Andreas lagade en fantastiskt god provencalsk kycklinggryta (recept kommer imorgon) och vi tittade på Let´s Dance. Igår var vi över till mina föräldrar när Andreas slutade jobbet och fikade och tittade på gamla kort från Olivers födelse och första tid som jag letat fram ur gömmorna. På kvällen blev det tacos och fotboll på tv. Idag lånade vi bilen av mina föräldrar då vår bil fortfarande står på verkstan och uträttade lite ärenden. Oliver fick sin andra spruta mot svininfluensan, vi handlade bilbarnstol till bäsen, lite nya saker till badrummet och födelsedagspresenter till Oliver. När vi kom hem lagade Andreas mat medan jag städade. I helgen har vi också haft besök av dockan Tom, som Olivers klass turas om att låna hem över helgen. På söndagen ska eleverna skriva i en bok vad de och Tom hittat på, och som de sen får berätta om för klasskompisarna på måndagen. En kul grej tycker jag. Oliver har tagit sin uppgift på allvar och tillsammans med Tom har han lekt med lego, spelat tv-spel, tittat på film och haft med honom när han tog sprutan och till mormor och morfar. Nu ska jag krypa i säng för min skönhetssömn. Jag hoppas verkligen tågen går som de ska imorgon för jag är riktigt trött på allt strulande... Godnatt!!!

2 comments:

Susann said...

Det måste vara superjobbigt med allt krångel med SJ! Jag åkte tåg igår...alla tåg var inställda förutom mitt tack och lov!

När jag jobbade på Årbyskolan så hade vi samma sak med en liten nalle som alla fick turas om att ha med sig hem som de skulle skriva och berätta om... Det var riktigt kul att se vad barnen hade gjort! En del tog till och med kort som de skrev ut och tog med sig... Kul att Oliver tog uppgiften på allvar! Då hade han mycket att berätta idag! =D

Hoppas allt är bra med dig och bäsen!

KRAM!

Fröken L said...

Susann: Jag säger bara, hata SJ! Allt är bara bra förutom lite små gravidkrämpor.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho