Monday, March 01, 2010

Med längtan efter våren...

Blåsippan ute i backarna står...

Påskliljor och magnolia.



Magnolian i full blom.
Vattenspegel.
Idag är det 1:a mars och våren känns väldigt långt borta. Från att ha regnat och varit plusgrader i helgen, har temperaturen återigen krypit under noll och snön vräker ner utanför fönstret. Helgen har varit lugn för vår del, även om vi fått massor gjort. Vi har fortsatt att röja både i lägenheten, på vinden och i källarförråden. Det känns skönt att få ordning på alla saker och rensandet går bättre och bättre. I början var det svårt att slänga vissa saker men nu är det tuffa bud som gäller. Varför spara på saker, papper och kläder som man innerst inne vet att man aldrig kommer att använda??? Nu är det Feng Shui som gäller! Olivers sportlov är slut och han är tillbaka i skolan igen. Andreas jobbar och jag ska fortsätta med röjandet idag. Men innan jag börjar ska jag svänga ihop en sockerkaka och göra mig en kopp thé. Och tills våren visar sig på allvar så får vi njuta av lite vårbilder tagna förra året i april och maj.
Håll tillgodo och ha en skön måndag!

2 comments:

Lisa said...

Vilka härliga varbilder! Snart snart snart är den här :)

Kram Lisa

Fröken L said...

Lisa: Tack! Jag hoppas verkligen att våren kommer snart.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho