Tuesday, May 04, 2010

Lillebror har rymt...

Storebror & Lillebror.

Titta mamma, jag ler.
Bilder: Privata (Made by Dila)

Lillebror
, som idag fyller 6 veckor, har rymt... Nej då, nu tar jag i, men förmågan att förflytta sig och plötsligt befinna sig på en annan plats har han redan utvecklat. Från att ha legat i soffan ligger han plötsligt på sin filt på golvet. Nästa gång har han rymt från spjälsängen till vår säng. Först trodde jag att det var jag som var förvirrad och glömde bort var jag hade lagt honom. Sen anklagade jag Andreas för att skoja med mig. Men den som var ansvarig för dessa "spökhistorier" var ingen mindre än storebror som erkände att det var han som hade burit omkring på lillebror. Han visade mig också hur man skulle bära. Bebisar orkar inte hålla upp huvudet själva så man måste vara noga med att hålla under huvudet/nacken fick hans kära mamma också veta.

Annars är det lugna gatan här hemma. Vi försöker skapa nya rutiner med en till i familjen. det mesta flyter på bra förutom att Hilmer haft ont i magen till och från. Med hjälp av magdroppar har det nu blivit bättre. Han har börjat le när man pratar med honom och försöker att jollra tillbaka. Storebror Oliver är jätte duktig och hjälper till. Jag hade glömt bort hur det är att ha småbarn, det är ju trots allt åtta år sedan vi hade en bebis här i huset. Man försöker att stjäla till sig så många timmars sömn man kan få, allt tar tredubbelt så lång tid som man planerar för och allt blir inte riktigt som man har tänkt. Jag har också blivit påmind om hur det är att alltid få äta kall mat. Men det är också mysigt och bra att få varva ner.

Nu på morgonkvisten har Hilmer och jag varit på långpromenad i solen tillsammans med Linda B och Lukas. En latte från Wayne´s fick också följa med på vägen. Jag såg hur magnolian har börjat slå ut i parkerna, så vackert!!! Idag har vi inga speciella planer. Storebror Oliver är hemma från skolan då han har haft feber och hostat. Idag är han bättre och förmodligen kan han gå imorgon. Tänkte kanske gå ut på baksidan och fixa lite på gården. Men som sagt vi får se. Här tar vi dagen som den kommer...

4 comments:

Unknown said...

Oj, blev lite orolig nàr jag bara sàg rubriken, men sen kunde jag pusta ut. Sààà Sòt!!

Ferferi said...

SV: Ja så kanske det var haha! Kul höra att bilderna uppskattas! Sedan: Vilken fin familj du verkar ha. Och Magnolia är en av mina favoriter. Denna mystiska blomträd som blommar så kort. Det gäller att njuta medan det går!

Fröken L said...

Johanna: Ja, han rymde som tur var inte långt. =)

Ferferi: Tack så mycket! Magnolian är min favorit också. Underbart vacker och ljuvlig doft.

Kram Dila

Mia said...

Här pluggar man och missar godbitar som Hilmer. Grattis! Helt ljuvlig.
Hoppas allt gått/går bra. Njuut!

Kram

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho