Sunday, July 25, 2010

Regn, regn, regn...

Bild: www.segue.middlebury.edu

Det blev inget Ekeby Våtmark och fågelskådning idag. Regnet började ösa ner igår kväll och fortsatte hela natten lång. Under morgonen var det uppehåll ett tag men sedan började det att regna igen och har fortsatt hela dagen. Istället för fågelskådning åkte vi runt och kollade på trädgårdsmöbler på olika ställen. Vi hittade några intressanta objekt men avvaktar tills rean drar igång och ser om vi då kan göra några klipp. Halvvägs på vår runda stannade vi till hos Linus och Marika för lite vattenpaus i form av varsin espresso (och festis till Oliver) innan vi fortsatte vår färd. Ikväll har vi kurat i soffan och haft familjemys och tittat på "Pippi Långstrump på de sju haven". Jag måste erkänna att jag tycker att det är lite mysigt med allt regnande även om jag saknar solen och värmen.

5 comments:

Ferferi i Paris/Göteborg said...

Förstår vad du menar med regnet. Känner samma sak. Vill helst ha sol men klagar inte! Paris är samma sak just nu tydligen så jag kan andas ut.

Sussi said...

Det är lite skönt med regn det är det... Jobbigt med hundarna bara då de blir så otroligt blöta och drar in skiten... =(

Malin said...

Jag saknar verkligen solen och värmen! Visst klagade jag då oxå, det var svårt att andas, sova, man orkade ingenting osv, men sådana tror jag vi är vi människor. Nu är det grått och kallt och värmen känns avlägsen, jag hoppas den kommer tillbaka! För sen kommer ju hösten och vintern, hjälp, jag vill inte!!
Kram Malin

Helly på vift said...

Här är det ju bara sol dag ut och dag in just nu. Igår kväll så såg jag en film på TV och fick nästan lite dåligt samvete eftersom det känns som att man måste göra något när det är varmt och skönt ute... Lite knäppt kanske...

Fröken L said...

Ferferi: Ja, det var verkligen skönt med lite regn efter all värme och sol. Men bara lite lagom sen vill vi ha sol igen.

Susan: Förstår att det blir jobbigt. Mycket torkande förstås.

Malin: Jag håller med. Aldrig är man helt nöjd. Fast det är väl typiskt svenskt att alltid klaga på vädret.

Helly: Ja visst känner man att man måste vara ute när det är fint väder. Men ibland kan det faktiskt vara skönt att vara inne även när solen lyser ute.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho