Saturday, July 24, 2010

Sista semesterveckan

Andreas sista semestervecka börjar lida mot sitt slut. Snart är det måndag igen och tillbaka till vardagen. Fast Oliver har ju sommarlov ett par veckor till och min mammaledighet tuggar på. Men för Andreas börjar alltså allvaret igen på måndag. Fast ska jag vara ärlig så har han jobbat en del trots ledigheten men så är det ju när man är egenföretagare, då är man aldrig helt ledig. Det har varit beställningar som måste göras, kontakt med kunder och leverantörer samt en del pappersjobb. Men jag ska inte klaga för mysigt har vi i alla fall haft under årets semester och många roliga saker har vi gjort. Denna vecka har det varit lite gott och blandat. Oliver har hunnit med och sova hos både farmor & farfar och mormor & morfar. Vi har grillat med med min bror Linus, hans Marika och lilla Elsa, shoppat, solat och badat, ätit våfflor hos min farmor, varit till IKEA i Västerås, fikat hos svägerskan, städat, Oliver och Andreas har spelat golf och vi har varit till Konstmuseét. Imorgon tänkte vi ta en tur till Ekeby Våtmark om vädret tillåter och titta på fåglar. Annars ska vi bara njuta av vår sista semesterdag.

Kusinerna Hilmer och Elsa tittar på varandra.
 Marika & Linus.
 Konstmuséet.
 Sol och bad.
 

2 comments:

Sussi said...

Låter som en bra semester! =)

Fröken L said...

Susann: Javisst, vi har haft det jätte mysigt. Tänkte på dig när vi åkte förbi Tunavallen idag och jag såg byggkranen. Snart så... =)

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho