Saturday, September 25, 2010

En regnig dag


I går kväll var vi och tittade på min lillebror Olle som hade fotbollsmatch. Det var lokalderby mellan stans två största klubbar, pojkar födda 1995. Mycket publik hade samlats runt planen varav många ungdomar. Det var säkert runt 100 personer där. Tyvärr gick det inget vidare för lillebror. De förlorade med 3-0 men jag tycker att brorsan var duktig, han kämpade och slet och har bra blick för spelet. Mötte flera av mina gamla elever som var där och tittade. det är superkul när de kommer fram och kramas och undrar när man ska komma tillbaka. Då känner man att man har gjort ett bra jobb. Efter matchen var vi stelfrusna och åkte raka vägen hem för en varm dusch och fredagsmys i soffan. Oliver sov hos mina föräldrar och morfar och han hyrde film.

Idag på förmiddagen blev det en långpromenad i regnet med Linda B. Regnkläder och ett gott humör gjorde promenaden mysig trots vädret. Vi passade på att slinka in till Radermachersmedjorna där det var marknad. Det var lite lokala delikatesser, blommor, kransar och lite hantverk till försäljning. Stod och tittade lite på kransarna men det blev inget köp. Efter promenaden var det dags att hämta Oliver hos mina föräldrar och resten av dagen har vi bara myst hela familjen. Andreas lagade rotfrukter i ugn, fläskfilé och ädelostsås. Mumsigt värre! Imorgon drar Olivers badmintonträning igång för terminen. han går i en nybörjargrupp, termin 2 där en förälder också är med. Eftersom andreas spelade badminton när han var ung så är detta hans uppgift. Jag och Hilmer följer nog också med och tittar. Nu blir det familjefilm, Kung Fu Panda,står på tapeten...

Bilder: Privata (Made by Dila)

3 comments:

Malin said...

Jag tror du är en underbar lärare och idag, med det klimat som råder i skolorna och med så många lärare som inte borde vara just lärare, så förstår jag att barnen längtar efter att du ska komma tillbaka!
Kram

Ferferi i Paris/Göteborg said...

Åh så härligt med sådan bekräftelse från sina elever! Du måste vara en fantastisk lärare.

Fröken L said...

Malin: Jag vet inte om jag är bättre lärare än någon annan men jag älskar det jag gör, älskar mina elever och inte bara mina ämnen.

Ferferi: Det är alltid skönt att få bekräftelse av sina elever då vet man att man är inne på rätt spår. Men det kommer alltid att finnas de som inte gillar en av olika anledningar precis som i verkliga livet. Det gäller att vara lyhörd och hela tiden vilja bli bättre.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho