Monday, September 27, 2010

Underbara söndag!


Jag har aldrig riktigt gillat söndagar trots att det är enda dagen på veckan då hela familjen är lediga samtidigt (Andreas jobbar nämligen på lördagar). Eller jo, jag gillar söndagar men framåt eftermiddagen brukar jag få lite söndagsångest och känna lite vemod över att helgen nästan är slut. Detta vemod har inte försvunnit trots att jag nu är mammaledig men denna helg gav jag mig sjutton på att jag skulle njuta av varje sekund utan att tänka på måndagen och återkomsten av vardagsbestyren. Med facit i handen så gick det alldeles strålande, så förhoppningsvis så är min söndagsångest nu ett minne blott.

Vi vaknade strax efter sju av att Hilmer kvittrade glatt och tyckte att nu var det dags att gå upp. Vid tio hade vi ätit frukost och gjort oss i ordning. När disken var avklarad och jag plockat undan lite, Andreas och Oliver packat sina träningskläder tog vi en promenad till mina föräldrar och fikade med dem. När vi fikat färdigt var det dags att promenera vidare till badmintonhallen och träning för Andreas och Oliver. Det var underbart höstväder ute, kallt men solen som sken över den färgglada naturen. Längs ån pågick en fisketävling med många deltagare. Oliver tyckte det var jätte kul att köra igång med badmintonen igen. Idag var de fem barn med föräldrar plus tränaren som var där. De blandade lek med tekniska övningar och spel. Hilmer och jag satt på läktaren och tittade på, när Hilmer somnade köpte jag mig en kaffe och läste lite i Virginia Woolfs "Mot fyren". På vägen hem hade blåsten tilltagit och det var riktigt urrigt. Då var det skönt att komma innanför dörren och tända ljus och mysa lite. När Andreas lagade hemmagjord pizza (med tomatsås, champinjoner, skinka och stark ajvar på) passade jag på att baka en Pecan banana bread cake. Den blev jätte smarrig och kommer garanterat att bakas igen. Efter maten tittade vi på Pippi på de sju haven. När klockan just passerat nio somnade jag utmattad och först av alla i familjen. Och ingen söndagsångest på hela dagen så långt ögat kunde nå...

Bilder: Privata (Made by Dila)

3 comments:

Sussi said...

Låter som en riktigt härlig söndag! =)

Malin said...

Du, efter att ha hållt igång sen 06 så förstår jag att du däckade vid 19... Men det låter som att ni hade en mysig, riktigt söndag! Annars så håller jag med om söndagsångest, helgerna ska liksom inte ta slut.
Kram Malin

Fröken L said...

Sussi: ja, det var en jätte härlig dag!

Malin: Skönt att det inte är bara jag som har söndagsångest1 =)Som småbarnsförälder är man ofta trött kvällstid.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho