Monday, October 25, 2010

Måndag, Monday, Lunedi...



Uppe med tuppen som vanligt. Hilmer drog igång strax efter sex och väckte övriga familjen. Att Oliver hade sovmorgon struntade han blankt i. Idag blev det en promenad för hela familjen när vi följde med Oliver till skolan. Frosten låg vit över marken och täckte det mesta från växter till bilar. Denna måndag visdae sig från sin bästa sida då solen strålade och luften var frisk. Oliver var jätte glad att gå till skolan efter förra veckans feber som höll honom hemma hela veckan. Helgen var lugn för vår del utan något inbokat alls, så vi tillbringade mesta av tiden hemma och myste. Igår var det storstädning på gång igen, jag förstår inte hur fort det blir stökigt och skitigt hemma hos oss. Måste vara någon som kommer hit i smyg och stökar till, kanske en hustomte!?! När Oliver och Andreas var iväg på badmintonträning passade Hilmer och jag på att gå hem till mina föräldrar och fika. Pappa hade kommit hem från sjukhuset men sov tyvärr hela tiden vi var där så vi hann inte prata något. men farmor var där och det var jätte kul att träffa henne. Hilmer charmade farmor som tyckte att han vuxit mycket sen sist. När vi kom hem gjorde Andreas en burgundisk gryta och sen blev det familjefilm; Lotta på Bråkmakargatan. Vilken söt och charmig liten tjej men väldigt envis. Och Bamse är ingen björn utan en björngris, så det så! Och hör sen! Eftersom jag tog städningen igår så blir det vilodag idag. Inga tråkiga saker på tapeten här inte. När Oliver kommer hem från skolan ska vi över till Linda B, lilla Linus och Lukas och fika. Linda gör världens goaste saft enligt Oliver och jag är beredd att hålla med!

Och så passar vi på att gratulera Oliver och Hilmers söta kusin Elvira som fyller 1 år idag. Hurra, hurra, hurra!

Bilder: Privata (Made by Dila)

3 comments:

Ellinor said...

Ja, det är konstigt vilka saker man saknar bara för att man inte har tillgång till dem. Knäckebröd finns som tur är här, men polarbröd (som jag ALDRIG äter hemma) är jag helt plötsligt väldigt sugen på *haha*

Jag har inte följt dig så länge, men har försåt att du bott i Italien en tid och även Australien? Vad gjorde du där?

Kram

Malin said...

Här lyser frosten vit på taken denna kyliga tisdagsmorgon, men solen är på väg upp så det försvinner nog snart.
Låter som om ni haft en skön helg, göra ingenting, det är det bästa.
På tal om städning och stök, välkomen hem till oss med 4 vuxna och 9 små bäbishundar så kommer du nog förstå att ni bor i ett rent palats ;-)
Kram

Fröken L said...

Ellinor: Ja, man kan sakna de mest konstiga sakerna. =) I italien bodde jag när jag var 19-20 år och jobbade som au-pair i Neapel. Och Australien bodde jag år 2000/2001 när jag pluggade turism i Sydney.

Malin: Visst är det vackert med frosten. Kan tänka mig att det blir stökigt fort med alla i huset, speciellt de söta små valparna. Här blir det stökigt fort. Man städar och redan nästa dag är det stökigt igen. Men det är klart, vi bor ju 4 personer i en 2,5:a så gott om utrymme har vi inte.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho