Thursday, November 25, 2010

Adventspynt


Sitter här med min kopp kaffe. Hilmer har precis fått sin lunch och ligger nu i sin säng för att sova middag. Återstår att se om han somnar. Jag hör hur han knorrar lite därinne. Stackarn, är fortfarande lite hängig. Tand nummer två har nu också tittat upp. Han är snorig och slemmig i halsen och hostar lite grann. Inatt fick vi lite mer sömn än föregående nätter och jag tycker ändå att han ser lite piggare ut. Jag hoppas så att lillkillen blir helt frisk snart. Det tar på krafterna, både för honom och mig, när han är sjuk.

Idag står städning på schemat. Det ska städas för fulla muggar och adventspyntas så det står härliga till. Oliver blev alldeles till sig igår kväll när han såg att de tänt ljusen på granen som står i parken. Julkänslorna börjar infinna sig hos både stora och små. Jag har lovat Oliver att vi i helgen ska baka både pepparkakor och ischoklad. Snön har fallit nästan oavbrutet det senaste dygnet så nu är det alldeles vitt ute. Den värsta blåsten har bedarrat och man kan nästan ana lite solsken bakom molnen. Nej, nu ska jag göra så det ryker. Adventsbilder kommer ikväll. Ha en alldeles underbar dag!

Bild 1-3

4 comments:

Malin said...

Vad härligt med adventspyssel, kan du inte komma hit och sprida lite julstämmning och energi omkring dig oxå ;-).
Förstår att det är jobbigt, för er båda, när Hilmer är sjuk, hoppas han börjar må bättre snart.

Sv. Jag hoppas oxå att vi får träffas i verkligheten, vissa längtar man efter att få träffa än andra, du är så klart en av dom. Och du, receptet ligger redan där men lite missanvisande är rubriken "Kladdmuffins med glasyr", baka dom, dom är gudomliga!

Kramar din vän!

Ferferi i Göteborg said...

Just det ja, det är första advent i helgen va? Galet så snabbt tiden går. Jag hoppas med att lillen blir kry snart. Så segt med alla dessa sjukdom så här i vinterkylan...

Fröken L said...

Malin: Jag kommer på direkten! ;) Sjukdom är aldrig kul men det verkar gå åt rätt håll. Jag hoppas också att vi kommer att träffas in real life en dag och tills dess har vi ju bloggen. Ska garanterat prova att baka dina kladdmuffins.

Ferferi: Nej, det är många som är sjuka nu. Alla snorar och hostar. Hoppas allt är bra med dig och att du inte jobbar för mycket.

Kram Dila

Malin said...

Min mailadress: hem@cannolis.se ser fram emot ditt brev :-), hoppas Hilmer mår bättre idag.
Kram

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho