Wednesday, November 10, 2010

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var ju roligt hurra...

 Vår bil igår eftermiddag.

Den väntade snöstormen drog in som planerat över delar av vårt avlånga land igår. Här började det snöa lite lätt igår morse för att sedan tillta i styrka under dagen. Sen snöade det och blåste i ett helt dygn för att lugna ner sig nu på morgonkvisten. Tittar jag ut genom vardagsrumsfönstret ser jag ett vackert vinterland. Igår kväll tog vi en promenad hela familjen till affären och jag kan säga att det inte var en lätt liten promenad. Snön vräkte ner, det blåste rejält och det var inte speciellt plogat ute. Det var väldigt skönt att komma in i värmen när vi väl var hemma igen och jag var snabb med att tända alla ljusen. Det var hur mysigt som helst att sitta inne i värmen och se snön falla utanför.
 Andreas, Oliver och Hilmer i snöovädret.

Min förkylning håller sig envist fast även om jag är ganska pigg. Det är värst på kvällar, nätter och på morgonen sen brukar det lätta något. Hilmer är också lite snuvig men har energi för tusen ändå. Idag blir det ganska lugnt. Ska fixa lite här hemma, göra färdigt mitt halsband och klura ut en lösning för en för liten väst som jag har. Jag gillar den så mycket att jag inte vill slänga den eller ge bort den så nu måste jag komma på något sätt att sy ut den. Imorgon är det dags för syjunta igen och mina kära vänner kanske har någon bra idé. Klockan två ska Hilmer och jag bege oss ut i snön och hämta storebror i skolan, kameran får nog åka med då. Ha en bra dag!

 Vår bil i morse.

Bilder: Privata (Made by Dila)

4 comments:

Ellinor said...

Det är både mysigt och vackert med snö...så länge man befinner sig om rätt sida av väggen ;) Lite levande ljus och mys i soffan är ju inte fel.
Dock kan jag inte påstå att jag saknar snön och kyla, inte riktigt än i alla fall. Tycker det är ganska skönt att jag får en förkortad svensk vinter i år. Kommer nog få min beskärda del av kylan i alla fall.

Jag älskar också historia - särskilt franska historia från revolutionen. Har alltid varit fascinerad av dessa intensiva år.

Kram

Freedomtravel said...

Oj, vad mycket snö! Ser ju nästan lite mysigt ut. Här är det mest blött och otrevligt ;)

Fröken L said...

Ellinor: Ja visst är det mysigt med snö, i viss mån. Jag är egentligen ingen vintermänniska och tycker att den svenska vintern är alldeles för lång. Fram till nyår och sen skulle det räcka för min del. Ja, den franska revolutionen är en jätte intressant historisk period med många stora händelser och intressanta personer.

Freedomtravel: Ja, det kom en hel del snö men nu har det mesta smält bort.

Kram Dila

Sussi said...

Visst är det underbart med snö! =D

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho