Friday, February 04, 2011

Fredag!

Jaha, så försvann våren i ett nafs. Även om man vet att bakslaget kommer att komma så blir man lika besviken ändå. Igår och i förrgår sken solen, det var plusgrader och fåglarna kvittrade. Idag när vi vaknar så är det minusgrader, grått och det snöar. Men idag är det fredag och det känns underbart. Vi har varit iväg och storhandlat nu på morgonen och Oliver har planerat för lite familjemys ikväll. Vi ska äta fläskfilé och pasta i ädelostsås och så ska vi se på Shrek 3. Imorgon ska jag laga veckans nya och jag kan i alla fall avslöja att det är en matpaj. Recept och bilder kommer imorgon kväll.

 Min tavla som fått flytta till moster G.

Kommer ni ihåg tavlan som jag målade för ett tag sedan? Jag blev jätte nöjd med den men insåg att jag inte hade någonstans att hänga den. Vi bor trångt och det känns meningslöst att piffa för mycket nu när vi letar annat boende, så tavlan har stått i min garderob. Men så bestämde jag mig för att det är bättre att tavlan kommer till användning och att någon annan får glädje av den istället för att den ska stå i mörkret i garderoben. Jag visste att min moster G älskade tavlan så det var dit den fick flytta. Den hamnade över deras piano i vardagsrummet och passade jätte bra ihop med den övriga inredning där mycket går i svart och vitt. Visst är det kul att få glädja andra människor!?! Och en ny tavla till mig själv kan jag alltid måla senare. Ha en underbar fredag alla!

3 comments:

Malin said...

Här har det spöregnat hela dagen idag, kallt och rått, vidrigt väder!
Hoppas ni får en underbar kväll och du,om moster tröttnar på tavlan så har vi plats ;-)
Kramar

Fröken L said...

Malin: Hur gick det på utställningen idag? Vi ska äta gott och titta på Melodifestivalen enligt Olivers önskemål. Jag lovar att tavlan får flytta till dig om moster tröttnar. Vem vet det kanske kommer en tavla åt ditt håll en dag... :) Ha en underbar kväll ni också.

Kram Dila

Ellinor said...

Hoppas ni får en helt fantastisk helg!
Kram

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho