Sunday, August 07, 2011

The Wedding...

 Linus och Marika på väg in i kyrkan.

Och då är det inte mitt eget bröllop jag pratar om. Nej då, jag är fortfarande "bara" förlovad (en passning till dig älskling). Bröllopet jag pratar om är min kära lillebror Linus, förra Lördagen förde han sin Marika till altaret och där blev de söta tu herr och fru. Lagom till kyrkklockorna ringde in försvann de gråa molnen och solen tittade fram. Resten av dagen strålade solen på de lyckliga två. Det var ett sagolikt bröllop från början till slut. Stämningen var på topp och kärleken flödade. En och annan tår letade sig fram, både av glädje men också av sorg (både pappa och Marikas pappa bevittnade bröllopet från himlen). Mammas tal till Linus och Marika var vackert och från hjärtat. Efter middagen och bröllopstårtan blev det bröllopsvals och sedan var det klackarna i taket hela natten lång. Brudparet var sist hem framåt halv fem på morgonen. Idag kommer de hem från sin lilla bröllopsresa som de tillbringade i Florens och på den tosckanska landsbyggden. Känner jag min bror rätt så har en och annan vinflaska slunkit ner i bagaget hem (som den finsmakare och vinkännare han är). Jag tog över 400 foton, här kommer ett smakprov...

I do!
 Herr och fru.
Brudparet med best man och tärnorna.
 Skål!
 Andreas, lika stilig som vanligt.
Mina söta bröder Olle och Max.
Världens finaste Elsa.
 Mamma håller tal.
 Oliver och jag pussas.
 The cake.
The bride.

Bilder: Privata (Made by Dila)

3 comments:

Ellinor said...

Oh, så vackert med bröllop. Det är så fint att få dela denna speciella dag med dem man älskar och håller av.
Stor kram

Malin said...

Vilka vackra bilder, förstår att det var ett riktigt sagobröllop!
Förstår oxå att det är vid dessa högtider som saknade efter pappa blir extra påtagligt, speciellt som din brors frus pappa oxå har gått bort, två viktiga personer som saknades. Tur att ni har en sån fin, stark familj så ni sas har varandra.
Kramar

Fröken L said...

Ellinor: Visst är det vackert med bröllop! Det var en magisk dag för alla inblandade.

Malin: Tack! Ja, det var ett riktigt sagobröllop. Ja, det är vid vissa speciella händelser som denna som saknaden och sorgen gör sig extra påmind. Men som du säger så har vi varandra och det gör mycket!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho