Friday, September 21, 2012

Fredag

Facebook

Gud vad skönt med fredag och fredagsmys. Att byta om till mjukis kläder när man kommer hem, krama om sönerna, pussa mannen, tända lite ljus och inse att man har två lediga dagar framför sig. Okej då, jag har massor att rätta men bortsett från det då. Fredagsmyset gick den här veckan i italienska färger (som den Italien-älskare jag är). Italiensk mat (pasta med panchetta, aubergine, körsbärstomater, mozzarella och ruccola) och italienskt vin. Att efter maten koppla av med ett glass rött i handen och bara sitta och prata med mannen. Kvällens samtalsämne var att jag fått förfrågan att bli ämnesansvarig för samhällskunskap, historia och religion. Bad mina chefer om att få fundera över helgen och nu har jag ventilerat det med mannen. Lutar just nu åt att jag tackar ja. Vi har inga planer alls för helgen och det känns så otroligt skönt. Vi tar det som det kommer...

1347960319214152_large


170403_3032690874724_1606578779_o_large

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho