Sunday, October 14, 2012

Söndag hos familjen snuva

Resultat av Googles bildsökning efter http://smulans.se/wp-content/uploads/2010/08/H%25C3%25B6stl%25C3%25B6v.jpeg

Söndag hos familjen snuva. Japp, nästan hela familjen är snuviga dock relativt pigga. Som vanligt var vi uppe med tuppen, där familjens överhuvud vaknade allra först vid femsnåret. Annars brukar det vara någon av småkillarna som vaknar först. Mamman, dvs jag, var den som kravlade sig upp sist. Kanske för att jag också var vaken längst igår (detta sker typ en gång vart tionde år). På programmet idag står städning och lite röjande hemma. Mannen bakar. Efter lunch tänkte vi styra kosan till badhuset och ta med en av Olivers kompisar. Långkok, dvs en gryta, förmodligen ett nytt recept står också på dagordningen. Ikväll behöver jag lägga en stund på lite rättning och planering inför veckan som kommer. Regnet står som spön i backen och det är kallt som attan. Men jag måste erkänna att jag älskar denna tid på året. Hösten är min favoritårstid, det är jag och det är då som jag trivs allra bäst. Jag skulle gärna vilja snöra på mig löparskorna och ta en runda i eftermiddag men jag får nog avvakta tills imorgon och hoppas på att snuvan då är borta. Nej, nu kan jag inte sitta här och lata mig längre. Önskar er er underbar söndag!

Andreea`s Autumn.. by ~crissandy on deviantART

Google+

Autumn & bear

Autumn

Strong Desires

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho