Wednesday, October 24, 2012

A good start...

Tumblr_mbmkfurdjr1rgsfwro1_500_large

Jag är på jobbet varje dag tio över sju. Den första anledningen till detta är att busstiderna gör att det är den bästa tiden att åka och den andra anledningen är att jag tycker att det är skönt att få dricka mitt kaffe i lugn och ro, planera dagen och hinna beta av en del måsten. Detta har gjort att jag faktiskt jobbar mindre eller nästan inget alls hemma på kvällen. Igår morse beslöt jag mig för att ta med träningskläderna till jobbet. Sagt och gjort bytte jag om och snörde på mig löparskorna och stack ut och sprang fem kilometer. Det var underbart skönt att få springa på morgonkvisten längs ån. Tillbaka på jobbet hann jag duscha , byta om och få min kopp kaffe innan dagen drog igång. Jag måste erkänna att jag var mycket piggare resten av dagen även om jag slocknade ovaggad igår kväll. Det får bestämt bli fler löpturer tidigt här framöver, ett perfekt sätt att minska stressen över all rättning, omdömesskrivning och utvecklingssamtal.



Serenity's Cove
Bilder

2 comments:

Ellinor said...

Vilken underbar start på dagen!
Jag har också börjat träna (på gymmet) några morgnar i veckan som komplement till morgonpromenaderna. Det är verkligen den perfekta starten. Sedan kan jag sitta i lugn och ro och äta min frukost på jobbet.
Gillar den där första lugna halvtimman innan alla börjar droppa in vid 8-tiden.
Önskar dig en fin fredag och helg på det!
Kram

Fröken L said...

Ja, det var underbart att starta dagen med träning. Visst är det skönt att få den där lugna lilla stunden innan dagen drar igång. Önskar dig också en härlig helg!

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho