Sunday, October 21, 2012

Härliga söndag


Vårt frukostsällskap

Vad jag älskar söndagar. Den enda dagen då hela familjen är lediga samtidigt. I morse fick vi sovmorgon då båda sönerna behagade att sova till klockan åtta. Kände mig faktiskt riktigt utvilad när jag vaknade. Efter en skön söndagsfrukost där vi hade sällskap av råbocken ute i trädgården som mumsade på våra växter så bestämde vi oss för att åka till badhuset. Med oss fick vi också min söta kusin Moa. Det blev två intensiva men mysiga timmar av plaskande, bubblande, bastande och jagande av Hilmer. Hilmer är totalt orädd och kastar sig ut från kanten på bassängen. Tur är att han har sina simkuddar och inte blir han rädd när han hamnar under vattnet utan han frustar bara lite och plaskar sedan vidare. Oliver är den totala motsatsen, en väldigt duktig simmare som gärna är på det djupa men ändå är försiktig och eftertänksam. I bilen somnade Hilmer på två sekunder, totalt utmattad. På vägen hem stannade vi vid ett köpcenter och handlade tröjor till Andreas, en ny skolväska åt Oliver och en träningsjacka åt mig. Eftermiddagen bjöd på en smarrig slottsstek som min andra hälft lagade till. Efter maten blev det några timmars rättande. Jag försöker hinna rätta undan allt så att jag kan skriva alla omdömen innan vecka 45 då det är dags för utvecklingssamtal. Men det lär nog bli några timmars övertid i veckan om jag ska hinna med allt. Nu ska jag krypa ner i säng och läsa en liten stund innan ögonen slår igen av trötthet.

Så här trött blir man av att bada

Lite rättning

Bilder: Privata (Made by Dila)

2 comments:

Malin said...

Sötnos, vad trött man blir av bus i simhallen :-).
Låter som en toppensöndag!
Kram

Fröken L said...

Ja, det var inte bara han som blev trött. Också mamman somnade tidigt:-)

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho