Saturday, March 18, 2006

Dålig karaktär

Jag har just insett att jag är en person med väldigt dålig karaktär (eller så är det först nu som jag erkänner det för mig själv!). Mina nyårslöften för det här året var att jag skulle bli mer positiv, våga säga nej, sluta dricka kaffe, sluta skjuta upp allt till sista sekund och sluta med mina sömnpauser dagtid och istället börja motionera. Hur mycket har jag uppnått? Ingenting. Jo, kanske lite bättre på att säga nej möjligtvis. Jag blir ofta frusterad när min 4-åriga son har så svårt att komma ur sin trotsperiod han är inne i nu. Men varför ställer jag höga krav på honom när jag själv inte är bättre på att bryta dåliga mönster? Därför att det är lättare att ställa krav på andra än på sig själv! Om det är någon som har en ide´om hur jag ska bryta mina dåliga vanor så ge mig gärna tips. Precis som min son behöver jag hjälp att bryta mina gamla mönster. Jag ska hjälpa honom och förhoppningsvis finns det någon där ute som kan hjälpa mig lite på traven....

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho