Monday, April 14, 2008

Måndag igen

Ja, nu är det måndag igen. Helgen och ledigheten har bara rusat förbi. I fredags kväll var min bror Linus och hans sambo Marika här. Vi invigde den nya grillen med att grilla grillspett, tyvärr var det så kallt ute att maten fick avnjutas inne istället (bilder kommer imorgon). På lördagen blev det en tur på stan för inhandlande av diverse födelsedagspresenter, en snabbfika hos mamma med en kacklande moster och mormor på besök och på eftermiddagen var det kalas hos min kära vän och svägerska Linda som fyllt år tidigare i veckan. På söndagen fyllde min kära älskling 37 år (snart gammal gubbe!) och med det kalas och släkt och vänner på besök. Det blev en snabbstädning på förmiddagen eftersom jag varken orkat eller haft tid tidigare. Fort gick det och var lika jobbigt som ett spinningpass. Idag var det jobb och föreläsning igen. På eftermiddagen var jag på skolan och gjorde en observationsuppgift i en klass under deras lektion i svenska. Med mig hade jag en klasskompis från högskolan. I slutet av den lektionen var det en tjej som skulle hålla tal eftersom hon varit sjuk den dagen alla andra gjort sin talövning. Det är det bästa tal jag någonin hört, en riktig aha-upplevelse!!! Tjejen pratade om riktig vänskap och betydelsen av denna. I höstas mådde denna tjej jätte dåligt av privata skäl vilket gjorde att hon drog sig undan sina klasskompisar. Men då steg klassen fram och stöttade henne och det var denna vänskap hon hyllade i sitt tal. I slutet av talet vände hon sig till alla sina klasskompisar genom att säga deras namn och be dem att ställa sig upp. Därefter tackade hon dem för den vänskap och lojalitet de erbjudit henne i en svår situation. Hennes tal var så äkta och från hjärtat och det berörde ända ut i fingerspetsarna. Jag fick tårar i ögonen, så påverkad blev jag och jag var inte den enda! Efteråt kom alla i klassen fram och kramade om henne. Vilken upplevelse!!! Nu ikväll har jag varit duktig och varit ute och gått en långpromenad med mamma, men nu är det dags att krypa i säng...

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho