Sunday, June 08, 2008

Examen

Pappa och svärfar i glatt samspråk

Bellini (mosad persika och champagne) som svägerskan bjöd på

Här kalasar vi på svärmors goda festbuffé

Jag klädd i blomster

Blommor från min bästa vän Linda, hitskickade från Uppsala (TACK!!!)

Örhängen från Andreas och Oliver

Skål från Ittala som jag suktat efter länge (Tack, svärmor och svärfar!!!)

Bok från mina föräldrar och syskon

Blommor och champagne

I torsdags var det äntligen dags för examen! Efter 4,5 år har jag nu min lärarexamen i svenska och historia. Sista dagen blev ett maratonlopp med två muntliga tentor men det gick bra. Nu är det bara att vänta på att de sista poängen ska trilla in. När jag kom hem på eftermiddagen var min vän och svägerska där med Olivers kusin Felix och naturligtvis Andreas, hans bror Fredrik och Oliver. Strax därfeter dök svärföräldrarna upp med sång och presenter. Svärmor hade gjort en blomsterkrans som sattes på mitt huvud och en buffé med potatissallad (både fransk hemmagjord och en köpt variant), kassler, rostbiff, sallad, bröd, vattenmelon och tårta. Mina föräldrar och syskon dök också upp för att fira. Trots att jag var helt slut blev det en fantastisk kväll. Svägerskan bjöd på Bellini och jag fick underbara presenter. Det känns skönt men också konstigt att jag nu är färdig med skolan. Ut i arbetslivet bara. Tack alla som gjorde kvällen till ett fint minne och en fantastisk avslutning på min utbildning! Ett extra stort tack till svärmor som fixat och gjort så fint!!! Till och med disken avklarades innan ni åkte (svärmor och svärfar)!

5 comments:

aussiekicki said...

Stort GRATTIS till examen!
Vilka fina presenter du fick!
Lycka till med jobb!
Kram!

Lex said...

grattis till din examen! Lycka till i framtiden! Kram

Fröken L said...

Aussiekicki: Tack så jätte mycket! Jag är glad för de fina presenter jag fick.

Lex: Tack! Vi får se vad framtiden bär med sig.

Kram Dila

Anonymous said...

grattis! va mysigt och va fin du var! kram

Fröken L said...

Bellezza: Kul att höra från dig. Det har varit tyst ett tag nu. Ja, det var en mysig kväll. Tack! Kände mig inte fin, var helt slut efter tentorna.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho