Tuesday, June 10, 2008

Heja Sverige!

Bild: www.eurosport.se

Snart är det dags för Sverige att kliva in i EM. Mot Grekland. Håller tummarna så hårt det går. Jag brukar känna optimism men nu pirrar det oroligt i magen. Vi ska till Linus och Marika ikväll för att titta på fotbollen och heja fram Sverige tillsammans. I morse var jag på linskontroll, ska få prova nya linser nu eftersom mina ögon är väldigt torra. Hoppas de är bättre än mina gamla. På förmiddagen var Andreas, jag och Oliver och fikade med mamma och Olle på Tingsgården. Olle hade haft skolavslutning och vi firade att det nu är sommarlov för honom. Tänk att min yngsta lillebror ska börja 7:an till hösten!?! Sen vi kom hem har jag städat och tvättat vilket var välbehövligt. Hemmet har blivit lidande de sista veckorna när hemtentor och arbete tagit all tid. Nej nu måste jag spurta färdigt innan vi ska iväg. HEJA SVERIGE!!!!


3 comments:

aussiekicki said...

Vi orkade bara inte sitta uppe och kolla på matchen i natt men i helgen kanske....
Jag har absolut ingen koll vilken grupp de spelar i ens. Brukar ha stenkoll på det men inte nu.
Dags att flytta hem igen tror jag!
Kram!

Fröken L said...

Aussiekicki: Det blir lätt så när man bor utomlands. Man tappar lite kontakten med vad som sker hemma. Det är extra svårt när man bor på andra sidan jordklotet och lever i en helt annan tidszon. När bär det av hemmåt igen? Var det till hösten?

Kram Dila

aussiekicki said...

Vi åker hem på semester i 3 veckor i juli och flyttar hem för gott efter årsskiftet. Det känns bra, två år är lagom.

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho