Tuesday, June 16, 2009

Studentklänningar

Klänning nummer ett som Matilda hde på dagen.
Vit sidenklänning med tyll.


Klänning nummer 2 som Matilda hade på kvällen.
En specialare efter M:s egna önskemål.



Trots att jag fortfarande arbetar så känns det lite som semester, eller i varje fall en föraning om semester. Terminen är i stort sett slut, betygen är satta, vi har haft avslutning för eleverna och sparkat ut våra nior. Jag har i stort sett tömt min arbetsplats och är i princip redo att lämna min arbetsplats. Men först ska jag arbeta med sommarskolan för de åttor och nior som behöver exra hjälp att läsa upp icke godkända betyg. Sommarskolan började igår och pågår till torsdag och måndag till torsdag också nästa vecka. Vi hade många anmälda men långt ifrån alla har dykt upp så det är ganska lugnt och skönt på jobbet. Det känns lyxigt att komma hem från jobbet och inte ha något hängande över sig; prov eller arbeten som måste rättas, planering och förbredelser, ringa föräldrar etc. Nu kan jag bara slappa och umgås med familjen.

Det var lite stressigt på slutet när allt skulle fixas med betyg och rättning. Avsluta allt på jobbet innan jag slutar. Dessutom sydde jag Matildas två studentklänningar. Tack vare sjukdom och mycket att göra på jobbet blev det ganska stressigt på slutet. Men klänningarna blev färdiga och resultatet blev bra. Jag är nöjd och Matilda verkade jätte nöjd. Klänningarna satt bra, bättre än på min kära provdocka.

Nu ska jag ta en dusch och sen hoppa i säng och njuta lite av Carlos Ruis Zafon och "Ängelns lek" innan jag släcker lampan.
SOV GOTT!!!

8 comments:

Susann said...

Önskar att jag också kunde sy! Skitsnygga klänningar du gjort! =)

Fröken L said...

Tack, gumman. Jag önskar att jag var lika bra på tekniska saker som du är men jag suger.

Kram Dila

Stjärnor & Champagne said...

ilka fina klönningar du har sytt, vad duktig du är. Jag skulle aldrig kunna sy kläder....hoppas att ni får en härlig vecka i Båstad. Vädret skall tydligen bli jättefint nästa vecka iaf.
Glas midsommar.

Kram Anne

Stjärnor & Champagne said...

Slirade lite på tangenterna ser jag, hihi.

MAJA: Style & Life by Leia said...

Oj....jag förstår att det känns "skönt att det är över".

Tänk om en annan kunde hantera symaskinen sådär....*avis*

Kramar

Sascha said...

hej! såg att du gillar Italien, där bodde jag fram till för en månad sen! fina klänningar!

Mia said...

är det många elever som inte kommer upp till G? det måste kännas jobbigt för er med, som ett misslyckande för er med liksom. det måste framförallt vara väldigt jobbigt för elevernas självkänsla osv.

håller med dig vad gäller Missoni. deras färger och mönster är underbara - jag tröttnar aldrig!

jag åker till Frankrike 8 juli och jag hoppas att jag ska hinna blogga därifrån men jag är beredd på det värsta - jobb 24/7. :)

kram

Petra said...

Verkligen jattefina klanningar! Sa proffigt! Onskar jag ocksa kunde sy...

KRAM

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho