Sunday, September 13, 2009

Sunday evening



Nu är det snart dags att krypa till kojs och jag konstaterar att även denna helg har rusat förbi. Jag vet inte men mina helger tenderar alltid att göra det även om jag inte har något inbokat. Det har varit lugnt i helgen. Inget speciellt på programmet. Igår var svärmor och svärfar förbi med tårta när Andreas och hans bror stängde butiken för dagen. Linda och Felix kom också. Det blev fika ute på baksidan och vi firade att Andreas och Fredriks butik firade hela 13 år. På kvällen tog vi det bara lugnt och myste i tv-soffan. Idag har Andreas, jag och Oliver varit nere på stan och uträttat några ärenden. På vägen hem stannade vi oss mina föräldrar på en liten fika. Eftermiddagen ägnades åt städning och tvätt så nu är det rent igen. Andreas gjorde höstens första potatisgratäng som vi avnjöt tillsammans med fläskkotlett och tomatsallad. Det smakade fantastiskt gott. När jag stängde vardagsrummsfönstret efter att ha vädrat lite kände jag att nu luktar det verkligen höst ute. Jag är en riktig höstmänniska som älskar de mörka kvällarna då man får tända ljus och njuta av en kopp te och den fräscha luften ger mig energi. Fram med de stickade koftorna som legat nerpackade på vinden sen i våras. Imorgon ska vi laga ratatouille på hemkunskapen och det ska bli spännande eftersom det är första gången. Vive la France!!! (se förra inlägget).
God natt!

No comments:

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho