Thursday, September 10, 2009

TGIF


soluppgång!
Bilder tagna med mobilen.

Äntligen fredag!!!! Det har varit en tuff vecka så jag är glad att det är fredag. Jag har börjat sju varje morgon den här veckan vilket innebär att jag måste gå upp 4.45 för att hinna med 5.52-tåget. Nu är det mörkt när jag cyklar till tåget så det är bara att sätta på cykellyset. Igår var det en lång dag, jag åkte 5.52 och var hemma igen strax innan 20.30. Vi hade föräldramöte och det var ingen idé att åka hem emellan. Det var kul att träffa alla föräldrar men det var också lite pirrigt. Men mötet gick bra och alla verkade nöjda. Idag började jag också sju och var på fritids fram till åtta. Nu har jag lite planeringstid fram till nio, och jag har hunnit färdigt med hemkunskapsplaneringen för 9:orna. Vi ska arbeta med olika matkulturer och började förra veckan med Frankrike. Som en introduktion tittade vi på filmen Rattatouille. Nu kan jag allt om fransk matkultur, vet de olika regionernas specialiteter. Nästa vecka ska vi laga rattatouille. Idag efter lunch har vi Skoljoggen så eleverna ska ut och springa. Själv håller jag mig nog still och håller koll på att alla sköter sig. Nej, nu är det dags för lektion. See ya!!! Hoppas ni får en skön fredag!!!!

2 comments:

Lisa said...

Vilket bra upplägg ni verkar ha! Visste inte att du var lärare och undrade vad det var för hemkunskapspapper du tappat bort ;)

5.52 later tidigt! Men inte sa illa att fa se soluppgangen. Trevlig lärdagkväll!

Kram Lisa

Fröken L said...

Lisa: jag hoppas att upplägget faller dem i smaken, men än så länge är de positiva i alla fall. Jag är utbildad gymnasielärare men har jobbat på högstadiet det senaste året och gör det nu också. Jag börjar vänja mig vid de tidiga mornarna. Fina soluppgångar gör det lättare.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho