Wednesday, September 15, 2010

Mamma på vift...

Denna kudde i gråsvartoch vitt ska få flytta 
hem till vår soffa.
 Detta stora zinkhus ska också få flytta hem till oss.
Kommer att lysa fint i höstmörkret. 
Bilder: Privata (Made by Dila)

Ikväll har jag varit i väg själv, all alone, utan barn. Sophie hade kombinerat tupperware- och heminredningsparty (saker från Zelected by Houze) hemma hos sig och jag hade i ett svagt ögonblick låtit mig övertalas att komma. Annars är jag en sådan där tjej som får utslag över hela kroppen och som springer åt andra hållet så fort någon pratar om alla dessa hempartyn. Under alla år har jag blåvägrat när mina vänninor bönat och bett att jag ska komma på allt från tupperware- och smink- till ljusparty. Men ikväll var jag där och jag måste erkänna att det var helt okej. Även om tupperwarebiten gav mig kalla kårar. Däremot beställde jag faktiskt en kudde och ett zinkhus (att ha värmeljus i). Det var första gången sedan Hilmer föddes som jag har varit iväg själv en lite längre stund, blev ca 2,5 timme. Det var med lite skräckblandad förtjusning som jag lämnade Hilmer hemma. Samtidigt som det var skönt att få komma ut och få lite egentid så kändes det också lite konstigt. Kändes som om det fattades något. Ringde hem en gång för att kolla att allt gick bra och naturligtvis gjorde det det. Men det var skönt när jag klev innanför dörren hemma och fick krama om mina killar igen. Nu ska jag ta en kvällsdusch och sen blir det bok och spikmatta.
Buona Notte!!!

4 comments:

Malin said...

Jag är likadan, HATAR dessa homepartyn och har blåvägrat hela mitt liv. Däemot har jag fått ett gäng såna där tuppewere (hur stavas det) gejer av svärmor som sålt det i typ 100 år och produkterna är faktiskt riktigt bra.
Förstår att det var med skräckblandad förtjusning som du åkte iväg ensam, men som du själv skriver, klart det går bra, varför skulle det inte göra det? Det är bara vi mammor som jämt tror att ingenting funkar utan oss ;-)
Fina saker du köpte!
Kram Malin

Ferferi said...

Hahaha jag visste inte att man gjorde sånt här på riktigt? Vad är syftet egentligen?
//Ferferi

Fröken L said...

Malin: Visst är de hemska dessa partyn! Ja, måste vara en mammagrej att tro att familjelivet stannar utan en. =)

Ferferi: Att köpa en massa saker man inte visste att man behövde! =)

Kram Dila

Sussi said...

Zinkhuset var riktigt snyggt!

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho