Tuesday, December 28, 2010

On the road...

Vi valde att åka hem från Julita igår istället för på annandagen för att undvika snön som föll ner och den värsta trafiken. Med facit i handen så valde vi rätt. Vilket vackert vinterlandskap vi körde igenom. Det var alldeles vitt ute och den lätta snön låg som bomull på träden. Solen försökte kämpa sig igenom molnen och kikade fram lite här och där. Oliver valde att stanna kvar hos farmor och farfar en natt till så vi var bara tre i bilen hem. På kvällen skippade vi julmaten och lagade istället pasta frutti di mare och hällde upp ett glas rött till. Det var supergott som vanligt. Jag skulle nog kunna leva enbart på fisk och skaldjur i olika former; musslor, räkor, bläckfisk, ostron, tonfisk, svärdfisk... You name it! När jag bodde i Neapel fick jag mitt lystmäte. Favoriten då var nog pasta con le vongole. Annars är tonfiskcarpaccio med olivolja, salt och citron på en annan favorit. Idag på förmiddagen tog Hilmer och jag en promenad med Linda B, lilla Linus och Lukas. På vägen stannande vi till i Stadsparken och matade änderna med lite bröd. Det var underbart skönt att komma ut i friska luften och röra på fläsket efter all tonvis med julmat som man har stoppat i sig. Snart kommer Linus, Marika och lilla Elsa förbi. Andreas ska bjuda på fläskfilé och potatisgratäng och så ska vi planera nyårsmenyn. Ännu mera mat att stoppa i sig! Hur ska detta sluta!?!
Linda B och lilla Linus.
Hilmer nerbäddad i vagnen.
Alla ville ha mat.
Lindas byxor var tydligen också goda.
Bilder: Privata (Made by Dila)

2 comments:

Ellinor said...

Nu läser jag detta med kurrande mage, Italien är verkligen ett land jag måste besöka!
Kram

Malin said...

Har undrat var du blivit av men antagit att ni fortsatt fira julen. Håller med, inte om att enbart leva på fisk och skaldjur, jag älskar kött alldeles för mycket, men att jag gärna skulle äta MYCKET mer fisk och framför allt skaldjur om vi inte bodde i Sverige där det är så grymt dyrt och inte alls lika gott som nere vid medelhavet...
Kramar Malin

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho