Sunday, April 03, 2011

Välbehövlig Andningspaus.


Denna helg kom som en välbehövlig andningspaus. Mer än någonsin. Den senaste tiden har tagit ut sin rätt. Svärfar påpekade lite försiktigt så där att jag såg blek ut och hade påsar under ögonen. När jag tittar mig själv i spegeln så kan jag inte annat än att hålla med. Helgen har tillbringats med familj och vänner och jag har bara gjort roliga saker, skippat städningen och inte öppnat jobbmailen, rättat eller planerat. I fredags kväll var jag över till min kära vän fru B. Vi köpte indisk mat, tittade på Love, Eat and Pray och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var länge sedan jag var iväg själv någonstans och jag hade en jätte mysig tjejkväll. När jag vandrade hemåt strax efter tolv var jag tillfreds med livet. På lördagen var jag, Oliver, Hilmer och mamma iväg till Ekeby Våtmark som ligger strax utanför centrum. Där mötte vi upp med moster G och mina kusiner Emil och Moa. Med kikare och kamera i högsta hugg vandrade vi omkring bland dammarna och tittade på alla fina fåglar. Trots att det duggade och var lite kyligt så var det väldigt rogivande. Nästa gång vi åker dit tar vi med oss matsäck och den stora kameran. Lördagskvällen tillbringades hemma och vi lagade en smarrig räkpasta. Redan klockan nio låg jag i sängen och strax efter infann sig John Blund. Idag har vi varit nere på stan och fikat med Linus, Marika och lilla Elsa som också tillbringade kvällen med oss då vi åt potatisgratäng och biff. Vi hade tänkt att grilla men vädret satte stopp för det så grillpremiären får vänta. Veckan som kommer blir nog lugnare på jobbet, har bara tre utvecklingssamtal kvar nu varav två denna vecka. Nej, nu ska jag ta en kvällsdusch och krypa i säng. Spikmattan väntar samt två gurkskivor som ska få mina svarta ringar under ögonen att försvinna...

3 comments:

Malin said...

Det blev en sån helg som jag önskade dig, så skönt. Bra att det lugnar ner sig på jobbet, det där tempot är inte bra, livet blir lidande... Du är så fin och underbar som person, se till att hinna leva oxå, andas, njuta, glädjas.
Du vet var jag finns.
Kram

Ellinor said...

Det är så otroligt viktigt att ta de där pauserna emellanåt och släppa alla måsten. Låter som om de senaste dagarna gjort dig gott. Hoppas att du får en bra start på veckan!
Kram

Helena, The Swenglish Home said...

Kära Dila,

Nu var det länge sedan jag tittade in hos dig, och jag ser att det har hänt ledsamma saker i ditt liv. Så otroligt ledsamt att läsa att din pappa gått bort, jag beklagar verkligen sorgen. Det låter också som om du har väldigt mycket runt omkring dig just nu och jag önskar jag kunde vifta mitt trollspö och ge dig både lite tid och rum för vila.

Jag sänder dig de varmaste kramar och hoppas att du får en fin vår, med så få måsten som möjligt.

Helena

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho