Thursday, December 06, 2012

Övertid

Klockan är kvart över sex och jag sitter på jobbet och rättar lite. Övertid, ja jag vet. Försöker att få tiden att gå och då kan man lika gärna göra lite nytta istället. Jag ska snart iväg hem till Maggan och träffa tjejerna i bokklubben. Till denna gång har vi läst Pattis Smiths självbiografi "Just Kids". Det ska bli spännande att höra vad de andra tyckte om den. Själv gillade jag den väldigt mycket. En recension av boken kommer senare.

"Just Kids"

Vad har hänt sedan sist då? Mycket och inget alls. Mest jobb om jag ska vara ärlig. Nedräkningen till jullovet har aldrig varit så desperat som den är nu. Det har varit en tung höst som tagit på krafterna och alla längtar vi efter lov nu, både elever och lärare. Det är tur att jag har så underbara kollegor och vi hjälps åt att hålla humöret på topp trots att energin är låg. Annars då? Oliver har tagit simborgarmärket efter att duktigt ha kämpat med att simma de två hundra meterna som krävs. Både mamma och pappa var jätte stolta. Hilmer har tagit sig ur den värsta trotsperioden. Thank you Gud for that! Han har också lärt sig att räkna till tjugo (är det inte lite väl tidigt att kunna det när man är 2,5 år?). Vi har varit på maskerad när svägerskan som fyller 30 år bjöd in till fest och det var en oförglömlig kväll.

Min snälla vän Linda B lånade mig sina 
magdanskläder som jag hade på maskeraden.

Igår hade vi snöstorm här. Totalt kaos. Tåg och bussar stod helt stilla och lamslog hela stan. Jag tycker dock att det är jätte mysigt med all snö.

Insnöade här hemma


Vi har också firat första advent och därmed också julpyntat lite hemma. Till helgen ska julgardinerna upp, luciatåget fram och lite annat smått och gott också förstås. Nej, hörrni. Nu är det dags att packa ihop och bege sig ut i snön och hem till Maggan för lite äventyr med tjejerna i bokklubben.

Arriverderci!




Bilder: Privata (Made by Dila)

2 comments:

Ellinor said...

Skall bli intressant att läsa din recension av boken. För egen del så hamnar den på min topp 10. Älskar språket lika mycket som de fängslande ödena som skildras.
Trevlig helg!
Kram

Fröken L said...

Ja, den var riktigt bra och fängslande. Det var intressant att läsa om både tiden den skildrade och livsödena.

Kram Dila

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho