Wednesday, January 16, 2013

På vår gata på landet

†Slow Down†

Dreaming *-*

Country autumn - Wallpaper (#2589363) / Wallbase.cc

På vår gatan här i skogen (okej då, det kanske inte är helt på landet men i alla fall i utkanten av stan) så har vi haft sjukstuga sedan i fredags kväll när jag däckade i feber och förkylning. Jag har inte haft särskilt hög feber men ändå känt mig som en klubbad säl. Värst har den onda halsen och hostandet varit, för att inte nämna öronen. I söndags eftermiddag däckade Hilmer i hög feber och han har snörvlat och legat runt 40,5 i temp. Tur är i alla fall att den andra hälften av familjen klarat sig ifrån denna influensa. Hilmer och jag har med andra ord fått stanna inomhus och bara kurerat oss. Vi har mest legat i sängen alternativt soffan och tittat på Bamse, slumrat och tittat på ännu mera Bamse. Nu är både Hilmer och jag äntligen feberfria även om vi snörvlar och hostar lite grann fortfarande. Förhoppningsvis kommer vi iväg till jobb och dagis imorgon, det börjar nämligen att bli lite tråkigt här hemma.

Birds

Glöm aldrig det goda som kommer ur svårigheter. Det är bevis på din förmåga och ger självtillit när du står inför nya hinder / Paulo Coelho